Osobní branding je o převzetí odpovědnosti za to, jak se prezentujete. Pokud usilujete o to, abyste se stali expertem nebo vlivným člověkem ve svém oboru, může vám selfbranding pomoci zvýšit vaši pověst lídra. Předvedením jedinečných povahových rysů a aktivní přítomností na internetu se můžete dopracovat k vybudování osobní značky, která bude rezonovat s lidmi po celém světě. Tento článek vás provede kroky k vytvoření vlastní značky pomocí deseti tipů pro budování osobní značky.
- Co je to osobní branding?
- Proč je osobní značka důležitá
- Jak zlepšit svou osobní značku
- Kde osobní branding nebyl úspěšný
- 1. Buďte autentičtí: Tipy pro budování osobní značky
- 2. Blogování pro osobní značku
- 3. Poskytněte hodnotu
- 4. Ustupte ze záře reflektorů
- 5. Buďte důsledná
- 6. Síť
- 7. Staňte se tvůrcem
- 8. Buďte odborníkem
- 9. Zesilte se: Osobní značka
- 10. Buďte společenští
- Závěr
Co je to osobní branding?
Osobní branding je praxe vytváření značky kolem osoby, nikoliv obchodního subjektu. Osobní branding se používá k tomu, aby pomohl lidem rozvíjet jejich kariéru tím, že je v rámci určitého odvětví postaví do pozice odborníka. Vytvořením osobní značky může člověk zvýšit počet svých příznivců ve společnosti, což mu pomůže zajistit si lepší zaměstnání, prodat více produktů v rámci svého podnikání a zvýšit počet lepších příležitostí v kariéře. Budování osobní značky není něco, co se stane přes noc, může to vyžadovat spoustu plánování a měsíce tvrdé práce, než začnete vidět výsledky; někdy je třeba svou osobní značku vylepšit po obdržení zpětné vazby. Tento typ budování značky lze také nazvat selfbrandingem a v tomto článku budou tyto pojmy používány zaměnitelně a budou znamenat totéž.
Chcete-li rozvíjet svou osobní značku, můžete si napsat prohlášení o osobní značce. Prohlášení o osobní značce stanoví, kdo bude vaším publikem, jakou hodnotu chcete svému publiku poskytnout a proč by vás lidé měli následovat (vaše USP). Při budování své osobní značky byste měli vycházet z tohoto prohlášení o 1-2 větách, abyste se ujistili, že mu zůstáváte věrní.
Proč je osobní značka důležitá
Osobní branding je důležitý, protože pomáhá dodat člověku větší důvěryhodnost. Nikdy nebyla větší konkurence při získávání nové práce nebo výplaty. Vzhledem k tomu, že si stále více lidí buduje osobní značky, musíte se prosadit, aby si vás někdo všiml. Osobní branding může náborovým pracovníkům umožnit snadné nalezení odborníků, jako jste vy, zejména pokud jste sami blogovali značku. Pokud se snažíte získat vyšší pozici v nové firmě, můžete se pochlubit klíčovými údaji, jako je počet vašich sledujících, návštěvnost vašich webových stránek nebo další důležité ukazatele, které vám mohou poskytnout konkurenční výhodu oproti ostatním kandidátům. Berte to téměř jako online portfolio o sobě. Značka vám umožní, aby se více lidí dozvědělo, kdo jste a jakou hodnotu přinášíte.
Může vám také pomoci získat nové příležitosti, jako jsou obchodní dohody nebo marketingová partnerství, které byste jinak nezískali, zejména pokud jste vlivná osoba. Self-branding vzbuzuje důvěru ve vaše znalosti a schopnosti, takže firmy vědí, že spolupráce s vámi zlepší povědomí o jejich značce. Autentické budování značky projevením své osobnosti je vynikajícím způsobem, jak se odlišit od ostatních ve svém oboru a rozvíjet svou osobní značku. O tom si povíme více později.
Jak zlepšit svou osobní značku
Jakmile začnete pracovat na své osobní značce, zpětná vazba a zajištění souladu vaší značky s prohlášením o osobní značce vám pomůže zlepšit váš pokrok. Osobní branding je pro mnoho různých lidí nesmírně úspěšný, ale bez prohlášení o osobní značce může být těžké zjistit, kdy jste ve svém úsilí dosáhli úspěchu. Pro zlepšení vašeho osobního brandingu je nezbytné vědět, jak vypadá pokrok.
Postupujte podle těchto kroků, abyste zlepšili svou osobní značku.
- Prozkoumejte a vytvořte si prohlášení o osobní značce: V této fázi definujte své publikum a proveďte audit konkurence, která pro vás může existovat.
- Vytvořte strategii osobního brandingu: Naplánujte si, jakým způsobem budete působit na své cílové publikum, a definujte, jak bude vypadat váš úspěch za dva měsíce, devět měsíců, dva roky.
- Monitorujte angažovanost své osobní značky: Podporujte pozitivní účast a mějte plán opatření pro případ negativních poznámek.
- Rozvíjejte svou osobní značku: Usilujte o sdílení své osobní značky prostřednictvím sociálních médií, vytváření sítí, oslovování a příležitostí k vystoupení. Zvažte blogování, vBlogování, podcasty a další způsoby, kterými byste mohli propagovat svou osobní značku tak, aby vaše publikum obsah rychle spotřebovalo.
- Mějte komunikační plán: Kontrola vaší přítomnosti na internetu může být časově náročná, takže tento plán vám pomůže s negativními ohlasy a pomůže vám snadno poskytovat informace partnerům, se kterými budete spolupracovat v budoucnu.
- Pravidelně měřte svůj úspěch: Stanovte si několik klíčových ukazatelů výkonnosti pro úspěch osobní značky, abyste věděli, že jdete správným směrem. Oslavujte i malá vítězství, abyste si udrželi motivaci k dalším úspěchům.
Jak tedy po tom všem poznáte, zda jste byli při budování osobní značky úspěšní? Několik cenných klíčových ukazatelů výkonnosti zahrnuje:
- Když se prostřednictvím vašeho blogu uskuteční prodej
- Když jste požádáni, abyste promluvili na nějaké akci nebo v podcastu
- Když vás někdo doporučí potenciálnímu klientovi
- Když vás osloví publikace a pozve vás na hostující blog
- Když se o vás lidé začnou zmiňovat online, na sociálních sítích, na svém blogu nebo v jiných důležitých médiích.
Kde osobní branding nebyl úspěšný
Vybudovat si značku není snadné. Je to časově náročné, pomalé a někdy těžko stravitelné. Obdržení negativní zpětné vazby online vás může srazit, i když máte skvělý komunikační plán, a někdy se necítíte být značkou, kterou jste si vybudovali. Upozorňujeme na několik věcí, které je třeba při budování značky zvážit, abyste mohli svou značku rychle vylepšit.
- Ignorování ostatních influencerů: Je pravděpodobné, že nejste jedinou osobou ve svém oboru, která buduje svou osobní značku, a že ostatní jsou na trhu déle. Udělejte si průzkum a ujistěte se, že to, čeho chcete dosáhnout, už nikdo před vámi neudělal. Vypište si své konkurenty, často je sledujte, abyste věděli, co dělají, a zjistěte, zda si od nich nemůžete vypůjčit jeden nebo dva nápady. Určete si potenciální partnery, které můžete oslovit a požádat o radu, abyste neztráceli čas bezcennými podniky.
- Ignorování svých následovníků: Jakmile si vybudujete byť jen malé množství následovníků, nezapomeňte poslouchat, co vám říkají. Pokud propagujete nějaký produkt a jim se nelíbí, zjistěte proč a rozhodněte se, zda je to ten nejlepší produkt pro partnerství. Přečtěte si komentáře po svých příspěvcích na sociálních sítích, abyste získali dobrou představu o tom, co se vašim následovníkům líbí, a použijte vyhledávač k vyhledání vašeho jména na internetu. Možná o sobě odhalíte něco, co jste dosud nevěděli.
- Generování podřadného obsahu: Flákání se není nikdy správnou volbou, zejména když se snažíte vybudovat značku na základě svých znalostí v dané oblasti. Udržujte si přehled o svém oboru, a pokud nejste skvělým autorem, zvolte si jiné médium pro svou propagaci nebo si najměte externistu, který vám pomůže zvýšit úroveň.
- Špatná tvorba značky: Bez správného průzkumu můžete skončit s vytvořením osobní značky, za kterou se nikdo nebude chtít postavit. Pokud je váš obor staromódní a chcete mu vdechnout život, nezapomeňte si udělat průzkum, zda se to setká s pozitivním ohlasem. Než se vrhnete do budování značky naprosto špatným způsobem, vydejte se do odvětví a nejprve si položte těžké otázky. Zde je důležité zmínit, že vaše osobní značka by měla být vaším pravým já a ne něčím, co si vytvoříte. Čím přirozenější budete, tím snadněji zůstanete v průběhu času konzistentní.
- Nebýt konzistentní: Důslednost je nejdůležitějším prvkem budování vlastní značky. Lidem, kteří mění svůj systém přesvědčení, kdykoli se jim zachce, nelze věřit v tom, co říkají ve svém obsahu. Důvěra je nakonec to, co sledující chtějí. Následovníci se ztotožňují s určitými myšlenkovými strukturami a následují lidi, kteří smýšlejí podobně jako oni. Pokud změníte tato základní přesvědčení, následovníci přestanou vaší osobní značce důvěřovat.
- Zapomínáte na dlouhodobější perspektivu: Pro osobní značku je zásadní dlouhodobost, abyste věděli, kam vaše značka směřuje. Pokud plánujete poskytovat videa s návody na líčení, přičemž vaše publikum tvoří začátečníci nebo mladí lidé se zájmem o zdokonalování se v líčení, chcete tato videa dlouhodobě posouvat s tím, jak budou vaši sledující postupovat, nebo budete rádi, když zůstanete na stejné úrovni a budete stále poskytovat návody pro začátečníky? Na tyto věci byste měli myslet již v počátečních fázích plánování, abyste se mohli pomalu ubírat správným směrem.
1. Buďte autentičtí: Tipy pro budování osobní značky
Pokud jde o vlastní značku, je zásadní být autentický. Ale co to sakra znamená? Znamená to být sám sebou. Každý člověk má své vlastní zvláštnosti. Možná uprostřed rozhovoru náhodně propuknete v zpěv. Nebo se možná opravdu odlišně oblékáte. Je na vás něco, co z vás dělá originál. A pokud to se svou značkou myslíte vážně, je nejvyšší čas se se svou svérázností smířit. Pravdou je, že právě díky této zvláštní vlastnosti budete na sedmimiliardové planetě vyčnívat. Oslavte své odlišnosti a dejte najevo své pravé já.
Příklady osobní značky: Gary Vaynerchuk
Kdo je nejautentičtější osobou, která se vám vybaví, když přemýšlíte o individuálním brandingu? Ano, nikdo jiný než Gary Vaynerchuk. Potkal jsem ho před několika lety na konferenci Traffic and Conversion v hotelové hale a je tak opravdový, jak jen to jde. Nejpozoruhodnější na něm je, že se prostě necenzuruje. Pravděpodobně spíš odmítne přednášku, na které ho požádají, aby zmírnil nadávky, než že by je skutečně zmírnil. Ale to se nám na něm líbí. Mluví s vámi tak, jak mluvíte se svými přáteli. Nechodí v drahém obleku a nepřipomíná vám, že je úspěšnější než vy. I když je. Je to přízemní chlapík. Jednou jsem mu napsala zprávu na Instagram a on mi odpověděl do deseti minut. Kdo to dělá? Nikdo.
Cesta Garyho Vaynerchuka k osobnímu brandingu začala na YouTube, když propagoval svůj internetový obchod Wine Library. Viděli jste někdy jeho videa? Tady je jeho první video. V podstatě vypadá jako domácí video z 90. let, přestože je z roku 2006. Jen seděl před kamerou a pil víno. Proč se o tom zmiňuji? Protože i Gary Vaynerchuk začal budovat osobní značku tím nejnižším možným způsobem. Takže to můžete udělat i vy.
2. Blogování pro osobní značku
Blogování pro osobní branding je jednou ze strategií, kterou používá mnoho špičkových influencerů. Proč to funguje? Inu, dnes můžete být nikdo bez hlasu. Ale pokud budete alespoň jeden až dva roky soustavně vytvářet obsah v rámci svého výklenku, nakonec si kolem sebe vybudujete publikum. K blogování za účelem budování osobní značky můžete přistupovat dvěma způsoby. Zaprvé si můžete vytvořit vlastní blog. Tato strategie budování osobní značky bude vyžadovat nejvíce počáteční práce, ale nakonec bude nejpřínosnější. Nebo můžete psát příspěvky pro hosty na špičkových blozích ve vašem oboru. To vám umožní rychleji si vybudovat publikum, ale nevlastníte žádné virtuální vlastnosti.
Příklady osobní značky: Rachel Parcell
Rachel Parcellová začala budovat svou osobní značku pomocí blogu Pink Peonies. Na svém blogu píše o módě, kráse a životním stylu. V oblasti módních blogů se pohybuje již několik let a vybudovala si pověst influencerky. Díky tomu v současné době jen na Instagramu nasbírala přes 973 000 sledujících. Svůj blog se rozhodla zpeněžit vytvořením internetového obchodu pod svým jménem Rachel Parcell. Co prodává? Módu. A také modeluje vlastní řadu oblečení. Její budování vlastní značky se vyplatilo. Jak můžete dosáhnout podobného výsledku? Váš internetový obchod má sekci blogu. Využijte ji. Blogování pro osobní branding je skvělý způsob, jak kolem sebe vybudovat publikum a zároveň ho zpeněžit prostřednictvím prodeje vašeho obchodu.
3. Poskytněte hodnotu
Když se řekne poskytovat hodnotu, obvykle to zní jako chmýří. Zde je uvedeno, co to znamená: Řekněme, že prodáváte make-up produkty. Můžete být buď značkou, která výhradně provozuje reklamy. Nebo můžete budovat osobní značku, kde vytváříte videa s návody na líčení, píšete články o běžných otázkách týkajících se líčení, hostujete proud nápadů na inspiraci líčení pro různá roční období nebo události. Zákazník sice může velmi dobře nakoupit u značky, která výhradně spouští reklamu, ale s větší pravděpodobností nakoupí u značky, kterou provozuje influencer, který poskytuje hodnotu. Proč? Protože jim tento influencer pomohl a naučil je něco nového ještě předtím, než byli připraveni na nákup. Tato značka je na vrcholu zájmu.
Příklady osobních značek: Mimi Ikonn
Strategie osobního brandingu Mimi Ikonn spočívá v poskytování hodnoty. Proslavila se svým kanálem na YouTube pro svou značku Luxy Hair. Ve svých videích vytvářela vlasové tutoriály, které mohli lidé sledovat. Ve svých videích nenápadně ukazuje své prodloužené vlasy, aniž by se na ně soustředila. Příležitostně vytvářela videa o prodlužování vlasů, ale i tehdy se soustředila na obsah založený na hodnotách, například jak vybrat správnou barvu a jak je připnout. Není překvapením, že si v současné době vybudovala 3,1 milionu odběratelů. Takhle se buduje efektivní osobní značka.
4. Ustupte ze záře reflektorů
Vím, že se to zdá neintuitivní, ale být neustále v centru pozornosti se může na vašem životě podepsat. Navíc někdy vás lidé potřebují na chvíli postrádat, aby si uvědomili, jak moc vás v životě potřebují. Vzpomeňte si na Taylor Swift. Než uvedla na trh své poslední album Reputation, téměř rok nepsala na sociální sítě. Úplně se stáhla ze záře reflektorů, protože si začala uvědomovat toxickou stránku slávy. Při budování osobní značky si uvědomíte, že přílišná pozornost má i svou odvrácenou stranu. Je v pořádku čas od času vystoupit ze záře reflektorů, abyste se znovu vybudovali.
Příklady osobní značky: Kylie Jenner
Kylie Jenner jako součást klanu Kardashianových bude vždy veřejně známou osobou. Ať už je to rodinná reality show, titulní strana bulvárního časopisu nebo úspěch její značky Kylie Cosmetics, před světlem reflektorů pro ni není úniku. Všechny však šokovala tím, že si své těhotenství nechala pro sebe. Vyhýbala se vycházení na veřejnost, o svém těhotenství se nikdy nezmínila na sociálních sítích. Využila důležitý okamžik ve svém životě a držela ho mimo světla reflektorů, dokud nebyla připravená. Jakmile se jí narodila dcera, vysvětlila svým fanouškům, proč bylo důležité, aby si to nechala pro sebe.
5. Buďte důsledná
Důslednost je tajnou omáčkou, kterou mají vítězné osobní značky společnou. Důslednost neznamená jen každodenní zveřejňování příspěvků na sociálních sítích. Jde o sjednocení vzhledu a sdělení značky. Vypadají všechny vaše příspěvky na sociálních sítích jinak, nebo stejně? Někteří vám řeknou, že potřebujete mít rozmanitý obsah, ale pravdou je, že čím konzistentnější budete, tím snáze si získáte příznivce. Kdyby váš oblíbený popový zpěvák najednou vytvořil jazzové album, pravděpodobně byste ztratili zájem, protože dáváte přednost původní hudbě, kterou vytvořil. Stejné je to s osobním brandingem. Vaše publikum si zamiluje způsob, jakým prezentujete obsah. Pokud změníte melodii, přeskočí loď.
Příklady osobní značky: Manny Gutierrez
Osobní značka Mannyho Gutierreze je poměrně konzistentní. Je to beauty influencer na YouTube, který na svém kanálu vytváří tutoriály líčení. Pokud se podíváte na jeho účet na Instagramu, uvidíte, že většina fotografií je líčení z blízka. Je nápadné, že většina líčení je dramatičtější s živými barvami, které mají navíc pop. Takže milovnice líčení, které hledají dramatičtější vzhled, by pravděpodobně sledovaly jeho účet na Instagramu a přihlásily se k odběru jeho kanálu na YouTube, aby si mohly vyzkoušet podobný styl. Má také online obchod s názvem Manny Mua, který mu umožňuje lépe zpeněžit jeho kanál YouTube. Všimněte si, že na několika tričkách a popové zásuvce se vyskytují vulgární výrazy. Je to pravděpodobně proto, že na svých videích na YouTube často nadává, čímž udržuje konzistenci způsobu komunikace i ve všech svých produktech.
6. Síť
Je těžké zvládnout budování vlastní značky, pokud se nikdy nevystavíte na odiv. Založte si blog, navštivte nějakou tu akci Meetup, seznamte se s lidmi na konferencích, zajděte si na kávu s někým cizím, každý den zveřejňujte příspěvky na sociálních sítích. Čím více budete komunikovat s lidmi, tím větší bude vaše síť. I když vás možná láká držet se sítě zaměřené na určitý výklenek, nejchytřejší je rozšířit ji i do dalších kategorií. Nikdy nevíte, kdy se setkáte s někým, kdo vám nabídne jiný pohled na věc nebo jehož odbornost se týká oblasti, o které budete později potřebovat vědět více.
Příklady osobní značky: Doug the Pug
Vím, že může být trochu divné přidat do tohoto seznamu roztomilého mopse, ale když máte 6,1 milionu fanoušků na Facebooku a 3,2 milionu fanoušků na Instagramu, dá se celkem bezpečně říct, že jste králem osobního brandingu, nebo jak by řekl Doug the Pug King of Pop Culture. Doug the Pug je jedním z nejvíce zasíťovaných psů na světě. Pravidelně se účastní psích akcí, rozhovorů pro média, koncertů a dalších akcí. Pokud jeho příspěvky na sociálních sítích neobsahují fotografie, na kterých je obklopen pizzou, často obsahují jeho fotografie s dalšími influencery. Proč je to tak účinné? Protože tito influenceři sdílejí obrázek na svých sociálních sítích a označují ho, což pomáhá zvyšovat jeho sledovanost na sociálních sítích. A díky tomu, že mu přibývají sledující, může prodat více výrobků ve svém obchodě Doug the Pug Store. Takže až se budete stýkat s jinými influencery, udělejte si rychlou fotku a zveřejněte ji na sociálních sítích, protože by vám to mohlo pomoci posílit vaši osobní značku.
7. Staňte se tvůrcem
Někteří budují osobní značku tím, že jsou kontroverzní. To se někdy může vymstít a mít za následek velkou negativní publicitu. Bezpečnějším způsobem, jak si vytvořit skvělou osobní značku, je stát se tvůrcem. Ať už vytváříte vlastní internetový obchod, jedinečný produkt nebo obsah, nepodceňujte, jak důležitá je tvorba. Nejlepší influenceři jsou tvůrci a realizátoři. Založte si tedy onen internetový obchod, vytvořte si kanál na YouTube a skutečně se zavažte, že budete každý týden publikovat nebo psát hostující články na významné blogy. Schovávání se za počítačem a trávení víkendů sledováním Netflixu vám s budováním vlastní značky nepomůže.
Příklady osobní značky: Carli Bybelová
Příběh osobního brandingu Carli Bybelové začal na YouTube. Na svém kanálu neustále vytváří krásné líčení. Aby svůj vliv lépe zpeněžila, vytvořila také sadu líčidel, kterou na svém kanálu často používá. Nemá sice vlastní obchod s kosmetikou, ale své výrobky prodává na oblíbených webových stránkách BH Cosmetics. Výrobek je natolik oblíbený, že zákazníkům je omezeno objednávání více než čtyř kusů. Ukazuje tak, jak může osobní značka pomoci k silnějšímu růstu prodeje. Kromě tvorby videí na YouTube a vlastního kosmetického produktu si vytvořila také vlastní blog, kde se věnuje módě, kráse a vlasům. Zveřejňuje na něm své fotografie, na kterých modeluje různé looky, a mezi tím přidává psaný obsah.
8. Buďte odborníkem
Vytvořit si značku může být těžké, když nemáte odbornou oblast. Každý influencer má svou vlastní niku. Pokud máte internetový obchod s nářadím, možná byste se měli ujistit, že jste odborníkem na truhlářství, design nábytku nebo nějaký relevantní výklenek. Pokud prodáváte autodíly, měli byste si pravděpodobně vybudovat odbornost v automobilovém průmyslu, abyste mohli poskytovat hodnotu. Dalším způsobem, jak se na to podívat, je vybudovat značku kolem své vlastní odborné oblasti. Řekněme, že jste pět let pracovali v kadeřnickém salonu, mohli byste si vybudovat osobní značku, kde byste se podělili o své odborné znalosti v oblasti vlasové problematiky a zároveň prodávali vlasové produkty.
Příklady osobních značek: Michelle Phan
Než Michelle Phan začala budovat vlastní značku na YouTube, byla studentkou umělecké školy. Své vzdělání uplatnila v oboru vizážistiky a rychle si vybudovala věrné fanoušky na YouTube, kde pořádala výukové lekce líčení. Nakonec přestala vytvářet videa na YouTube a zaměřila se na své značky. Spoluzaložila a vytvořila dvě značky: Ipsy a EM Cosmetics. Vzhledem k jejím zkušenostem s výukovými videi o líčení dával přechod k vytváření značek líčení pro její kariéru smysl. Její osobní značka pomohla pozvednout její podnikání, protože v roce 2015 byla její firma oceněna na 500 milionů dolarů.
9. Zesilte se: Osobní značka
Dříve v tomto článku jsme hovořili o tom, jak být autentický. Zesílení sebe sama je druhým krokem. V přeplněném světě může být těžké vyniknout. Zesílení sebe sama spočívá v tom, že vezmete podstatu toho, kým jste, a začnete s ní pracovat. Řekněme například, že rádi riskujete. Pokud chcete budovat osobní značku na tom, jak rádi riskujete, můžete vytvořit obsah, ve kterém budete dělat spoustu odvážných aktivit. Něco jako když Nik Wallenda přelétal po laně přes Niagarské vodopády nebo Felix Baumgartner provedl nadzvukový pád z okraje vesmíru. Možná nebudete dělat něco tak extrémního, ale budete dělat extrémnější aktivity, které by běžný člověk nedělal.
Příklady osobní značky: Simeon Panda
Simeon Panda si vytvořil osobní značku kolem svého fyzického vzhledu. Koneckonců je těžké být brán vážně jako odborník na fitness, pokud nejste fit. Díky své působivé postavě se objevuje na obálkách časopisů. Nejde jen o to, že je ve skvělé kondici, jeho svaly jsou ve srovnání s průměrným člověkem masivní. Zesílil svůj fyzický vzhled, aby vynikl ve fitness výklenku. Ve svém internetovém obchodě Simeon Panda prodává online tréninkový obsah a fitness vybavení. Kdyby nezesílil svůj fyzický vzhled, jeho online tréninková videa by nebyla tak přesvědčivá. Nicméně ti, kteří by rádi měli větší svaly a silnější tělo, se mohou rozhodnout pro nákup jím prodávaných produktů, které jim pomohou podobné tělo získat.
10. Buďte společenští
Osobní značku nelze budovat bez lidské interakce. Mnoho influencerů samozřejmě nakonec dospěje do bodu, kdy se svými fanoušky komunikuje o něco méně. Pokud ale s budováním vlastní značky teprve začínáte, pravděpodobně budete chtít na zprávy od svých sledujících reagovat. Je to prostě dobré pro podnikání. Najděte si každý den čas na interakci se svými sledujícími na sociálních sítích. Označil vás někdo v příspěvku? Odpovězte na něj. Byl některý z vašich článků sdílen na sociálních sítích? Poděkujte jim. Má zákazník dotaz týkající se vašeho produktu? Odpovězte jim. Lidé chtějí rychlé odpovědi. Je důležité zlidštit svou osobní značku.
Příklady osobní značky: Eric Bandholz
Eric Bandholz, zakladatel společnosti Beard Brand, se skutečně zapojuje do komunikace se svými sledujícími na sociálních sítích. Na Instagramu sice neodpovídá na DM, ale reaguje na veřejné komentáře, přestože má více než 26 tisíc sledujících. Občas od něj najdete zprávy také na kanálu jeho značky na YouTube.
Závěr
Budování osobní značky může pomoci pozvednout vaše podnikání do nových výšin. Dodržováním kombinace tipů pro budování osobní značky, jako je autenticita, konzistentnost a sociální přístup, pomůžete zvýšit své šance na úspěch v kariéře. Vím, že může být děsivé vystavit se na odiv, ale odměna je mnohem větší než riziko. Můžete mít moc skutečně ovlivnit svět. Váš odkaz leží ve vašich rukou.